Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel
Mejstříková, Kamila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tématem práce je problematika dvou rolí - role u1itele a role rodi1e. Cílem práce je zmapování hlavních klí1ových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodi1-u1itel. Empirická 1ást práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodi1e, respektive u1itelé zažívají v domácím i školním prost2edí na základ3 faktu, že jejich dít3 nebo d3ti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi u1itele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením t3chto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Sou1ástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod u1itelské profese a zárove4 výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role u1itele a role rodi1e. P2edložená práce je sepsána na základ3 kvalitativního p2ístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovor5. Analyzovány jsou výpov3di 1ty2 žen a 1ty2 muž5, u1itelek a u1itel5 gymnázia severo1eském m3st3, kte2í mají zkušenost s tím, že b3hem jejich p5sobení na této škole zde studovali i jejich d3ti.
Konflikty mezi pracovníky v mateřské škole
Krupičková, Jitka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Ač je gender tématem stále aktuálnějším, což potvrzuje i množství populárně naučné literatury věnované tomuto tématu, erudovaný materiál zabývající se souvislostmi mezi genderem a konflikty v prostředí pedagogických sborů chybí jak v domácí, tak i v zahraniční odborné literatuře. Ke zpracování této práce vedla úvaha, jakým způsobem by ovlivnil větší podíl mužů české feminizované školství. Práce se zabývá tím, zda má genderové složení pedagogických sborů vybraných mateřských škol vliv na to, jaké konflikty se v nich vyskytují a případně jak je jejich charakter genderovým složením ovlivněn. První kapitola na základě odborné literatury teoreticky vymezuje pojem konflikt, uvádí různé druhy dělení konfliktů, zabývá se jejich příčinami, zdroji i způsoby, kterými je lze řešit. Druhá kapitola se zabývá pojmem gender a uvádí současné přístupy a postoje k jeho problematice. V další části této kapitoly jsou uvedeny některé pohledy na rozdílnost mezi mužským a ženským mozkem, vnímáním, uvažováním a vyhodnocováním vjemů, ženskou a mužskou komunikací a odlišnými přístupy ke konfliktu. Třetí kapitola přibližuje funkci, hlavní činnost a prostředí mateřských škol v České republice. Výzkumný problém je řešen pomocí případové studie na základě hloubkového nestandardizovaného rozhovoru s dvěma ředitelkami mateřských...
Hudební školy na Příbramsku
BALOUNOVÁ, Michaela
Diplomová práce zpracovává téma hudebních škol na Příbramsku. Z těch škol se výhradně věnuje Základní umělecké škole v Sedlčanech, Základní umělecké škole v Dobříši a Základní umělecké škole Antonína Dvořáka v Příbrami. Tato práce informuje o stručné historii těchto významných měst. Dále se soustředí na vznik a historický vývoj jednotlivých škol. Popisuje pedagogický sbor a aktivitu školy při soutěžích a kulturních akcích.
Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel
Mejstříková, Kamila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
NÁZEV: Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel. ABSTRAKT Tématem práce je problematika dvou rolí - role učitele a role rodiče. Cílem práce je zmapování hlavních klíčových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodič-učitel. Empirická část práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodiče, respektive učitelé zažívají v domácím i školním prostředí na základě faktu, že jejich dítě nebo děti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi učitele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením těchto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Součástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod učitelské profese a zároveň výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role učitele a role rodiče. Předložená práce je sepsána na základě kvalitativního přístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovorů. Analyzovány jsou výpovědi čtyř žen a čtyř mužů, učitelek a učitelů gymnázia v severočeském městě, kteří mají zkušenost s tím, že během jejich působení na této škole zde studovali i jejich děti. KLÍČOVÁ SLOVA: učitelské povolání, rodina, role otce, role matky, konflikt rolí, pedagogický sbor
Konflikt dvou rolí. Problematika dvojí role - rodič jako učitel
Mejstříková, Kamila ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Tématem práce je problematika dvou rolí - role u1itele a role rodi1e. Cílem práce je zmapování hlavních klí1ových oblastí vyplývajících z problematiky konfliktu dvou rolí rodi1-u1itel. Empirická 1ást práce se tedy snaží poodhalit problémy, které rodi1e, respektive u1itelé zažívají v domácím i školním prost2edí na základ3 faktu, že jejich dít3 nebo d3ti studují na stejné škole, kde oni sami vykonávají profesi u1itele. Práce se dále zajímá, jaké zkušenosti mají v souvislosti se zastoupením t3chto dvou rolí ve vztahu s ostatními kantory v pedagogickém sboru, ve vztahu s žáky na škole a ve vztahu se svojí vlastní rodinou. Sou1ástí analýzy dat je také zmapování výhod a nevýhod u1itelské profese a zárove4 výhod a nevýhod zastoupení prolínající se role u1itele a role rodi1e. P2edložená práce je sepsána na základ3 kvalitativního p2ístupu získávání a zpracování dat. Využita je metoda analýzy rozhovor5. Analyzovány jsou výpov3di 1ty2 žen a 1ty2 muž5, u1itelek a u1itel5 gymnázia severo1eském m3st3, kte2í mají zkušenost s tím, že b3hem jejich p5sobení na této škole zde studovali i jejich d3ti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.